16 septembrie 2010

Ce face Franta mă ?!?

Ce face, ce nu face, eu unul am ramas un pic cu gura cascata. Nu aveam nici o treaba cu Franta, chiar mi-era indiferenta. Era undeva intr-o zona neutra, nu aveam nici o simpatie dar nici o antipatie fata de aceasta tara. Pana de curand. Parlamentul francez a adoptat un proiect de lege care interzice portul vălului islamic in spatiul public. Ma uit asa ca prostu' si zic "Franta ? Ce face Franta mă ?".

Desi traiesc in anul de gratie 2010 intr-o tara unde drepturile mele de cetatean sunt incalcate in mod flagrant pe sistemul "Da-i la cap ca parca mai misca !", inca imi pastrez sistemul de valori in baza caruia pot sa deosebesc si sa realizez ce e bine si ce e rau, ce e posibil si ce e imposibil, ce e normal si ce e anormal. Urmatorul meu gand dupa ce mi-am autoadresat intrebarea de mai sus, a fost "Da' parca Franta nu avea un regim comunist. Ce e acolo ... dictatura ?". Nerespectarea acestei legi se sanctioneaza cu amenda si / sau cursuri de cultura civica. Barbatii care-si obliga sotiile sa poarte acest văl vor fi si ei sanctionati cu un an inchisoare si 30.000 de euro.

Eu inca mai cred in ideea ca toti oamenii sunt egali. Cel putin atunci cand vine vorba de drepturi. Cultura si credinta unui om nu poate fi ingradita si nu are voie a fi ingradita de nici un alt om sau grup de oameni, atata timp cat obiceiurile si stilul de viata al acestuia nu este deviat, deranjant sau nociv pentru cei din jurul sau. Atunci cand astfel de lucruri sunt interzise (iar acestea nu sunt orice fel de lucruri, sunt lucruri importante) se incalca chiar dreptul la LIBERTATE si LIBERA EXPRIMARE. Iar atunci cand incalcam dreptul la libertate si libera exprimare, ii insultam in cel mai grav mod posibil, pe cei care au aparat aceste principii cu pretul vietii lor.

Nici eu nu sunt de-acord cu felul in care femeia din spatiul islamic este tratata chiar la ea acasa. Nu sunt de-acord cu legile lor segregationiste, pedepsele si cu sistemul de ierarhizare. Nu sunt de acord cu multe lucruri care se intampla in acele zone pe care le-as numi "sensibile". Probabil ca nici ei nu sunt de acord cu multe dintre lucrurile dupa care eu ma ghidez in viata. De exemplu, eu cred ca Dumneze e de gaşcă si râde mult. Si face multe glume ... mai ales pe seama mea. In fine, asta-i alta poveste.

Ideea este ca desi nu sunt de-acord cu felul lor de a fi, din multe puncte de vedere (de exemplu, condamnarea la moarte prin bataie cu pietre sau sentinta cu moartea primita de femeile care au fost ... violate, exista celebrul caz al fetitei de 16 ani care a fost condamnata la moarte prin spanzuratore din cauza ca a fost violata. Nu stiu care a fost gandirea acolo, probabil ca nu mai era considerata ca fiind pura, ceea ce pentru mine este absolut revoltator, si altele in aceasta nota. Acestea sunt adevaratele lucruri care trebuiesc schimbate) militez pentru dreptul fiecarui om de a alege felul desfasurarii propriei vieti, propriului destin.

"Nu sunt de acord cu ceea ce spui, dar voi apara pana la moarte dreptul tau de a o spune" Voltaire

Acei oameni au niste ideologii si conceptii impregnate adanc in modul lor de gandire, nu poti sa-i obligi sa fie altfel atunci cand sunt pe teritoriul tau. Nu poti sa-i impui cuiva sa fie altfel decat este. Nu stiu cate dintre femeile care folosesc o astfel de tinuta (vălul islamic) sunt de acord cu schimbarea vestimentatiei odata ajunse pe teritoriul Frantei. Pentru acestea, mersul in public cu fata descoperita este ceva de neconceput, este o rusine, un lucru extrem de neavenit.

Cum poti tu Franta, sa argumentezi o astfel de decizie ? Cum te astepti ca tu si lucrurile fundamentale in care crezi sa fie respectate atunci cand dovedesti ca nu dai doi bani pe cultura si istoria altuia. Cred ca domnul Dreptate si cu domnul Corectitudine sunt plecati undeva in concediu. Ma bucur ca fac parte dintr-o tara libera (inca). Si cam atat.

Keep on rockin' in the free world !

4 comentarii:

  1. multiculturalism și corectitudine politică în floare în această postare. tineret mândria Uniunii Sovietice Europene! scuze pentru cele două concepte, presupun că nu le înțelegi.
    când umbli acoperit ca ninja în locuri publice, se numește că îți ascunzi identitatea. de la cea sexuală la cea cetățenească. poți fi un om onorabil, un pedofil sau cel mai mare criminal în serie... doar ai burqa, trebuie să-ți fie respectat dreptul de a umbla mascat pe stradă și în alte spații publice =))
    hai ca ești simpatic foc

    RăspundețiȘtergere
  2. Costumul de ninja nu este niqab si burqa, sunt lucruri complet diferite. Daca ar fi sa urmez modul tau de gandire, atunci de ce nu s-ar interzice si ochelarii de soare si palariile. Si alte obiecte in genul acesta care pot ajuta intr-o anumita masura la ascunderea identitatii.

    Tu vrei sa-ti fie respectate convingerile, credinta si obiceiurile atunci cand esti in alta parte decat acasa ?

    RăspundețiȘtergere
  3. francezii spun ca asta ca si expulzarea tiganilor ar fi parti ale unui proces mai larg, nu stiu daca neaparat de purificare etnica, pentru ca in mai putin de 20 de ani majoritari in Franta vor fi negrii. si tot pe la colturi, se spune ca problema lor n-ar fi nici pe departe tiganii nostri ci magrebienii. in fine, sunt multe de spus pe subiect si eu m-am luat cu vorba si-am uitat de cele cuviincioase. foarte misto blog, imi place starea de lejeritate. mai vin pe-aici. bafta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Claudia, in primul rand iti multumesc pentru impresiile legate de blogul meu nou-nascut.

    In al doilea rand, francezii nu vor recunoaste niciodata ca aceste masuri fac parte dintr-un proces de purificare etnica dintr-un simplu motiv : este o afirmatie extraordinar de grava.

    Nu vreau sa cred ca o tara atat de educata precum Franta, cu o anume istorie in spate, va deveni a doua Germanie nazista. Nu a trecut chiar atat de mult timp incat omenirea sa uite atrocitatile si numarul incredibil de mare de vieti pierdute pentru suprimarea unui astfel de regim.

    Raspunsul meu pentru toti care considera ca Franta prin aceasta lege de fapt ajuta la schimbarea mentalitatii popoarelor islamice, este : NU POTI FACE CUIVA UN BINE CU FORTA !

    RăspundețiȘtergere